recenze: Calvin Harris - Motion
Calvin Harris u nás vystoupil naposled letos v létě na pražském Only Openair festivalu. Styl jeho tvorby se pohybuje na škále od komerčního vocal a pop housu až po electro a progressive - zajímají se o něj discofilové i raveři, čemuž odpovídá i složení tracků a volba spoluprácí na jeho nejnovějším albu "Motion". Na tomhle cédku s pěkným coverart najdeme divnou směsku řízných tracků jako dělaných na EDM fesťáky, nadupaných vokálních pohodovek a diskotékových MTV hitů... Podívejme se na to blíže.
První intro track se jmenuje "Faith". Pohodový vocal house s celkem dobrým textem, ale i tak nic extra -> 6/10. Dvojka, na níž spolupracoval i Alesso je singl a dostala název "Under Control". Textově je to lovesong, má povedenou melodii, ale mám radši extended mix. 6/10. "Blame" se zpěvákem Johnem Newmanem je slabší, komerčnější, krom té melodie mě to nebaví, spíš uspává. To třeba R3habův club mix nebo Karetus remix je daleko lepší. 5/10. Čtvrtý song "Love Now" je na začátku nudaaa, pak se to trošku rozjede, ale stejně je to utahaný lovesong, bez vokálů bych to ocenila víc; co je na tracku zajímavý jsou použité samply klasických nástrojů. 5/10. "Slow Acid" je myslím Harrisův nejnovější singl, ke kterýmu je dobrý video (spolu s klipem k "Feel So Close" jeho nejlepší), a je to jeden z nejlepších tracků alba, i když má nižší BPM, což je škoda, ale pak už by to nebyla "slow acid" :-D. 7.5/10. "Outside" je sranec, nudnej komerční pop-house, kterej ničím nezaujme, ještě s hloupoučkým textem --> 2/10 za snahu. Následuje spolupráce s Firebeatz, která se jmenuje "It Was You" - po té předchozí hrůze je tohle úplná pecka - 0 a 100, electro house s upravenými vokály, ale že by to bylo něco převratnýho, to se taky říct nedá - 7/10. "Summer" je o5 singl a o5 ze slabšího. Nudný, vlezlý, podprůměrný, strašně komerční - dobrý tak na disko, ale furt lepší než "Outside", líbí se mi akorát trap remix od Club Killers. 3/10. Na dalším tracku "Overdrive" spolupracoval s Calvinem Harrisem Ummet Ozcan a oproti tomu předchozímu je to zase lepší o 200% minimálně, líbí se mi to i ještě víc jak "It Was You" - 8/10. "Ecstacy" je nudná ukolíbavka, takej ploužák - fuj, kdyby byl aspoň nějak zvukově zajímavější... I hlas té zpěvačky je tuctovej. 3/10. "Pray To God" je zase disco, to už ani nemá cenu komentovat, snad jen, že jsem tohle ani nezvládla doposlouchat... 1/10. Po tomhle nastává konečně zase něco pořádnýho, i když ve své branži lehce průměrnýho + Big Sean, kterej na tracku hostuje, je 50centskej komerční rapper a podle toho vypadá i text. Proto dostává "Open Wide" 5/10. Nešťastná třináctka je nešťastná spolupráce s Gwen Stefani - zase se vracíme k popovým záležitostem, i když tahle je z nich díky té melodii asi nejlepší, ale stejně to není song, kterej bych měla potřebu slyšet víckrát - 4/10. Čtrnáctý - předposlední - track se jmenuje "Burnin" a je to spolupráce s R3hab: huráá, zase dobrý track :-). Šlape to, takový mělo bejt celý album kurvaa. 8/10. Z posledního songu "Dollar Signs" jsem měla trochu strach, ale navzdory popíkově znějícímu začátku má tohle brutáální electro drop a překvapivě i dobrej text o tom, že i když je užívání peněz fajn, tak láska je lepší než peníze :-D :-). Nebo tak to aspoň chápu. 7/10.
Poslouchat tohle album je jako houpat se na pořádných vlnách, dobrý nebo hodně dobrý tracky střídají totální sračky dělaný jak přes kopírák aby nikoho neurazily, takže to vypadá, jako kdyby to dělali dva různí lidi nebo jako by byl Calvin Harris schizofrenik. Tomu ještě přispívá to, že ačkoliv mu dle textu v posledním tracku nejde o prachy a spolupracuje s výbornými DJi a neoposlouchanými talentovanými zpěváky, snaží se očividně nalákat co nejvíc posluchačů na známá komerční jména. Podobně jako Avicii, kterej si dal u svýho posledního singlu "The Days" feat s Robbiem Williamsem... Nutno podotknout, že R. Williams už dávno není ten rebel, produkující sympatickej pop-rock... A Avicii už asi není ten dobrej DJ, produkující od srdce dobrou elektronickou hudbu. Protože videoklip je to jediný dobrý na tomhle suchým pop-houseovým singlu. Jeho "Wake Me Up" a spolupráce s Guettou "Lovers On the Sun" byly aspoň zajímavý a originální svou country stylizací, podobně jako si mě "Young Again" od Hardwella získal svým dobrým textem a "Wicked Wonderland" od Martina Tungevaaga svým spojením s jazzem a taktéž dobrým textem (i když jedna pasáž textu u jeho nejnovějšího tracku "Vidorra" je epic FAIL, viz "I wanna shake it like Elvis ... I don't care 'bout rock'n'roll"... hehe). Koneckonců to ale není poprvé, co Avicii vytvořil nějakou sračku... Přitom tolik lakomej a penězchtivej asi zase nebude vzhledem k tomu, jak se věnuje charitě - věnoval milióny dolarů organizacím bojujícím proti hladu (Feeding America, The Feed Foundation - jedné z nich je dokonce spoluzakladatelem), a pomohl tak mnoha chudým v Americe a Africe... Žeby minulost? :-(
No každopádně deska "Motion" od Calvina Harrise ode mě dostává 5/10. A tak trochu nevím, co si mám o tom týpkovi myslet... Každopádně máš-li zájem o nějaký dobrý nový houseový album, doporučuju spíš "Neon Future" od Steva Aokiho máš-li rád/a bigroom house nebo "The Church" od Mr. Oizo pokud seš spíš na hard house a progressive, popř. můžeš zkusit i "The Fifth Chapter" od Scooter (recenze zde: https://ja-a-moje-rit.estranky.cz/clanky/aktualne/recenze--scooter---the-fifth-chapter.html).
Scooter mimochodem naprosto nečekaně vypustili nový videoklip na "999 (Call The Police)" a cover nového singlu, jímž bude ještě překvapivěji "Can't Stop The Hardcore" a jehož vydání oznámili na 5. prosince :-).